METODY PRACY

Każde dziecko realizuje swój indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dostosowany do jego potrzeb i możliwości.

 

Programy ukierunkowane są przede wszystkim na:

  • rozwój mowy i komunikacji
  • doskonalenie samodzielności i zabawy
  • naukę podejmowania i podtrzymywania interakcji społecznych z rówieśnikami i dorosłymi
  • kształtowanie poprawnych zachowań w miejscach publicznych
  • rozwój umiejętności intelektualnych

 

 

Celem realizowanych z dziećmi programów jest przygotowanie ich do podjęcia dalszej nauki w kolejnych etapach kształcenia.

 

 

Metody pracy:

  • komunikacja wg systemu PECS (Picture Exchange Communication System)
  • Stosowana  Analiza Zachowania (ABA – Applied Behavior Analysis), czyli terapia wykorzystująca program behawioralnej modyfikacji zachowań
  • Piktogramy i plany aktywności
  • Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne
  • Metoda Dobrego Startu M.Bogdanowicz
  • Klanza
  • Zajęcia plastyczne i muzyczno-ruchowe, gry i zabawy przedszkolne
  • Gry i zabawy sensomotoryczne poprawiające odbiór wrażeń zmysłowych
  • Integracja5-latków z rówieśnikami na terenie zaprzyjaźnionego przedszkola publicznego (przygotowanie do nauki w kl.0)

 

 

Dodatkowo możemy włączyć do programu:

  • Metody stymulacyjne (w oparciu o programy C.Delacato)
  • Integrację Sensoryczną A.J.Ayres
  • Integrację Bilateralną wg.Sheila Dobie
  • Metody neurorozwojowe (program Sally Goddard-Blythe dla przedszkoli)
  • Dogoterapię
  • Hipoterapię